• Forside
  • ChangeLog
  • Om Mig

  • 19.12 - 2011

    Seniorinteraktion i Hverdagen - Spova

    Så er refleksionrapporten blevet færdig. Det har været et spændende og lærerigt forløb. Vi har været igennem forskellige undersøgelser, som etnografiske fotoobservationer og har arbejdet med flere tanke processer og idégenereringer.

    Vores koncept/produkt er et interaktivt sportsæg, der via en database kan inviterer og acceptere andres invitationer til sportsaktiviteter. Jeg føler selv at vores resultat er godt og jeg håber at jeg har kommet rundt omkring hele forløbet i min rapport.

    Nu må vi se hvad underviser og censor har at sige. Hvis den er mangelfyldt, kan jeg forhåbentlig redde det ved vores mundtlige eksamen.

    Her kan du finde rapporten: BIID.19.12.11-ISAE.pdf

    14.12 - 2011

    Case Study – Kidd! 2.0

    Så er rapporten endelig færdig.

    Det har været et virkelig hårdt forløb. På et tidspunkt så det hele sort ud for mig og jeg havde faktisk opgivet at skrive den. Normalt, så har jeg altid en ide om hvordan og hvad jeg skal skrive – hvordan jeg skal gribe det hele an. Det havde jeg ikke denne gang. Af en eller anden årsag i slutningen af forløbet, så kom der sgu hul på min skrive blokade og jeg begyndte at type løs på min computer. Jeg føler selv at jeg har opnået et nogenlunde resultat. Nu må jeg bare vente og se hvad underviser og censor har at sige om den.

    Jeg krydser fingre !

    Her kan du finde den: BIMK.14.12.11-YTFK.pdf

    20.11 - 2011

    Case Study – Kidd!

    I kurset Introduktion til Medier og Kommunikation har min studiegruppe og jeg valgt at lave en case study omkring Nicholas Westwood, bedre kendt som Kidd. Dette er vores eksamensprojekt. Vi startede med at have fokus på ham, som kunstner, men har nu bevæget os over i fankulturen omkring ham istedet. Vi er kommet frem til en problemformulering:

    “Vi vil undersøge, Nicholas “Kidd” Westwoods fans og antifans motivation for deling af hans musik herunder musikvideoen på YouTube (“Kidd – Ik  lavet penge [Officiel Video]”). Hvorfor har Nicholas “Kidd” Westwoods fans og antifans været en medvirkende faktor i hans udbredelse i det danske musikmiljø og hvordan har det påvirket hans position?”

    For at give de andre studerende et indblik i vores emner, skal hver gruppe fremlægge deres case til hinanden. Desuden så kan du, kære fan, også tjekke præsentationen ud her: BIMK.21.11.11-CSK.pptx

    Hvis du ikke lige har Microsoft Powerpoint liggende så kan du også se den i det mere gængse pdf format: BIMK.21.11.11-CSK.pdf

    18.11 - 2011

    Resumé Uge 46

    14.09.11-BIMK
    Forholdet mellem produser og forbruger er blevet markant anderledes, ændret gennem den digitale tidsalder. Hvis man dropper ophavsretten er det ikke til at sige hvad fans, tilhængere, amatørkulturer vil gøre med viderudviklingen. Det er det sjove ved tanken.

    15.09.11-BFPW
    N/A

    16.09.11-BIID
    Dramatisering via videoer i designfasen tydeligører nogle aspekter gennem interaktion med et givent produkt. Her vil de fleste individer kunne forstå konceptet, hvorimod brugen af softwareprogrammer til at illustrerer, ikke giver en komplet forståelse af konceptet.

    18.09.11-BFPW
    Modularitet er et systemkoncept, typisk defineret som et kontinuum, der beskriver i hvilken grad et systems komponenter kan adskilles og re kombineres. Det refererer både til den stramme kobling mellem komponenter, og i hvor høj grad de “regler” for systemarkitekturen aktiverer eller forbyder den blanding og matching af komponenter.

    14.11 - 2011

    Version 2.5

    •  Ændret menu
    Jeg ændrede menuen endnu en gang, hvor jeg i denne version har slettet menuknappen “projekter”. Grunden til valget ligger i at jeg før ville have alle mine afleveringer separat, hvor man kunne læse lidt intro tekst til hver aflevering. Jeg kunne desværre ikke få WordPress til at vise introteksterne, som jeg ville. Derudover så har jeg allerede et menupunkt “Afleveringer” i min sidebar under kategorier og det fungere egentlig ret godt.